Online Basistraining Klasse(n)Kracht

Voel je je meer politie agent dan leerkracht?

 

 

“Ik heb een groep 4 en ik weet niet wat ik meemaak. Ze slaan er gewoon op los als er iets aan de hand is of als iets ze niet zint. Het is bijna orde van de dag.”

 “Help. Het lijkt wel alsof ik op de markt sta. Ik heb een groep 7 met 29 kinderen. Stil werken lukt precies 10 minuten. Ik hou dit niet vol en dan te bedenken dat het pas de 2e schoolweek is… “

 “Ik hoor van ouders dat er van alles speelt in de groep, maar ik krijg m’n vinger er niet achter. Om eerlijk te zijn vind ik het een hartstikke leuk groep om mee te werken. Wat mis ik hier?”

 Herkenbaar? Worstel jij ook met je groep? Voel je je meer politie agent dan pedagoog. Verlang je zo af en toe naar een uniform en een taser in je hand om de club stil te krijgen?

 Of merk je dat de groep zoveel energie vraagt dat je jouw opgekropte frustratie afreageert op je kinderen thuis? En dat je daar verschrikkelijk van baalt omdat zij wel de laatsten zijn die je daar mee lastig wilt vallen?

 Wordt je ’s nachts om 04.00 uur wakker en ga je meteen ‘aan’ en ben je allerlei scenario’s aan het doorlopen?

 Mijn ervaring is dat heel veel leerkrachten worstelen met groepen of met gedrag in groepen. Daarin ben je absoluut niet alleen. We denken vaak dat dat wel zo is en dat helpt niet om het om te buigen.

 Groepsdynamiek gebeurt. Het is een samenspel van heel veel factoren met als leidend motief: Ik wil erbij horen. Daar heb je niet altijd grip op. Je weet nl niet wat er in de hoofden van kinderen leeft. Hoe ze situaties interpreteren, hoe ze zich voelen over de dingen die gebeuren.

 In de afgelopen jaren heb ik vooral van volwassenen geleerd wat zij als kind allemaal deden of lieten gebeuren met zichzelf, in de hoop er daarna bij te horen. Kinderen gaan hierin echt ver, soms heel ver. Misschien herken jij dat ook wel bij jezelf. 

Hoe ver reikt onze invloed als leerkracht, vraag je je misschien af. Ik denk veel verder dan dat je nu denkt. Je kunt namelijk leren om veel meer invloed uit te oefenen op het onderwater programma van de groep. 

 Groepsvorming begint met het neerzetten van een goede basis. Samen met de klas. Hoe meer jij het commitment van de klas hebt, hoe makkelijker het voor jou wordt.

 Echt waar. Ik heb honderden moeilijke groepen begeleid en ik heb nog nooit van een kind te horen gekregen dat hij of zij in de rottigste groep van de hele school wil zitten. Alle kinderen willen het fijn hebben, willen erbij horen, willen gezien worden. Dit is waar het altijd om draait. En jij bent daarin de sleutel. Jij bent de persoon die voor de klas het verschil kan maken.

 

Hoe zou je het vinden om je te realiseren dat jij echt het verschil kunt zijn voor kinderen in jouw groep? Dat jij omdat je weet hoe het werkt, kinderen hierin kunt begeleiden? En ik kan je vertellen dat het echt mogelijk is. Ik heb honderden leerkrachten begeleid met een ‘moeilijke’ of ‘dynamische’ groep en het is zo gaaf om te merken dat als je de Kracht van de Klas en de Klasse van de Leerkracht bij elkaar brengt, je fantastisch mooie dingen met elkaar kunt doen.

En mocht je nog denken ‘dat kan ik niet’, echt, vertrouw me dit kun je leren. Als je namelijk weet hoe het werkt en daar zorg ik voor, kun jij er regie op voeren.

Als je voelt dit wil ik dan is deze online training voor jou:

Z

Ik deel alle stappen met je om de basis voor een succesvolle groep neer te zetten.

Z

Ik laat je precies zien welke stappen jij kunt zetten om samen met jouw groep het fijn te hebben met elkaar

Z

Dit doe ik aan de hand van concreet materiaal zodat je niet alleen maar woorden hoort maar ook beelden ziet

Z

En vooral laat ik je zien hoe je op een heel eenvoudige manier de groep aan het werk zet om hun eigen fijne sfeer met elkaar te bouwen. Jij bent nodig, heel hard nodig, maar op een andere manier dan dat je gewend bent

klassenkracht-jelly-bijlsma-online-basis-training

Hou je van concrete tools zodat je houvast hebt om samen met de kinderen een goed fundament neer te zetten? En geloof jij ook dat de kracht van een veilig leer en leefklimaat zit in het samen met de kinderen een plan maken, waarbij jij de regie hebt?

Dan is deze online training helemaal geschikt voor jou.

Tot eind september kun je nog profiteren van de korting en de Bonus om samen met mij in een Q&A je vragen te kunnen stellen. Na september verandert dit. 

Dus wil jij: 

Z

Ontdekken hoe je veel meer vanuit ontspanning de klas kunt begeleiden naar een groep waar kinderen respectvol met elkaar omgaan

Z

Leiding kunnen geven aan groepsdynamiek en kinderen leren om te gaan met groepsdruk

Z

Praktische tools in handen en daardoor houvast om samen met de klas een fundament te bouwen voor een fijne sfeer in de klas

Z

Vandaag nog aan de slag met Klasse(n)Kracht®? 

Ga dan aan de slag met deze online training, Je kunt elke dag opnieuw beginnen met de groep en je kunt dus altijd een negatieve sfeer keren. Je hoeft niet zoals sommigen beweren “effe een jaar door te bikkelen”.

Wat zou jij voor een groep kunnen betekenen als je beter weet waar je op kunt letten? En hoe zou jij het verschil kunnen maken voor een groep of een leerling wanneer jij over de vaardigheden beschikt om thema’s aan de orde te stellen en de groep begeleid naar de volgende fase?

Wat cursisten zeggen over deze training

Het grote verschil zit hem erin dat ik enorme behoefte had aan tools. Ik kan nog zoveel theorieën lezen en ook nog begrijpen, maar dan……..

Klasse(n)Kracht® geeft me concrete tools en daardoor houvast om een echt fundament op te bouwen”.

– Inez, leerkracht  groep 5 –

 

“Ik had gewild dat ik deze training vorig jaar had gedaan, het had me enorm geholpen met de groep die ik toen had”.
– Petra, leerkracht –

Na deze training:

Z

Weet je hoe je SAMEN met jouw klas kunt werken aan een fijne sfeer. Hoe jij de kaders neerzet en de kinderen de rest.

Z

Ontdek je wat jouw rol is bij de verschillende groepsvormingsfasen en hoe jij m.b.v. de RESPECT-aanpak hier regie op voert.

Z

Snap je hoe groepsdruk werkt, en kun je hier samen met jouw klas regie op voeren

Z

Maak je kennis met het 'onderwaterprogramma' van een groep en leer jij hoe je hier als leerkracht mee kunt werken.

Z

Heb je praktische tools in handen en daarmee houvast om een echt fundament met je klas te bouwen.

In deze training leer je de basisprincipes van regie voeren op groepsvormingsprocessen en positief gebruik te maken van psychologische mechanismen die een rol spelen bij groepsdruk.
Het is mijn missie er voor te zorgen dat kinderen en leerkrachten het samen fijn hebben met elkaar en zich veilig voelen op school. Dat door je kwaliteiten ten volle in te zetten en regie te voeren op groepsvormingsprocessen je in staat bent om te doen wat je het liefste doet: het allerbeste in kinderen naar boven halen. Zin in?